torsdag 28 maj 2009

32 rum och kök!

Idag var jag och käkade lunch med Jenny och Ivar på trevliga stället med samma namn som min rubrik! Väldigt god buffe som jag fått tips på i en speciell blogg.....Deras uteservering, precis i kanten av Mälaren, skall jag sitta på i många gånger i sommar! Hoppas jag.....
Jag måste ju hänga så mycket som möjligt med min kära vän innan hon flyttar till Norrland i sommar! Kommer att sakna henne mycket! Verkligen! Vi har delat både ljust och mörkt sedan vi lärde känna varann för en sisådär  7-8 år sen. Endel människor bara känner man att man kommer trivas med vid första mötet, Jenny är en sån!  Hon är en riktig "power-woman" som står fast trots att det stormar!! Tänk att hon skall bli rektor däruppe i Skellefte´!!(bäst å börja träna på Norrländskan) COOLT!! Om jag drev en skola så skulle jag vilja ha henne som rektor, det kommer att bli perfekt!
Efter lunchen tog jag ett varv på en av mina favoritboutiqer, Röda korstes lilla second hand butik på Södergatan i Märsta.  Dom är så söta damerna som jobbar ideellt där =) Dom tycker att det är så roligt att jag köper gamla dukar, gardiner och annat som var modernt när de var unga. Dom skulle bara veta att jag klipper sönder dom så fort jag kommer hem....
Hittade jätte söta förkläden från 50-talet där idag. Kommer att bli söta små klänningar!
Även om man inte hittar nåt att handla så är det en upplevelse att gå runt där en stund! Vi är ett skönt gäng tokar som sliter i paltorna där varje vecka.....Välkommen med vetja!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar