söndag 31 maj 2009

Vaxholm och morsdagshjältar!

Denna tårta vill jag tillägna alla "ensamstående små-barns-mammor", som kanske inte alls blivit firade av någon idag....Ni är hjältar i vardagen som jag hyser en enorm respekt för! Att vara små-barns-förälder är fantastiskt men också en stor utmaning många gånger. Att dessutom dra hela lasset, ta alla små och stora beslut, sköta allt det praktiska SJÄLV....Ni är värda all heder!
Jag vill naturligtvis även passa på att ära min egen mamma!! Självaste livmodern, eller ja menar urmodern....Du är fantastisk mamma och jag älskar dej SÅ!! Här sitter hon i den rosenbuske som jag och mina 4 syskon köpt till henne. Den kommer att passa så bra i hennes egen lilla trädgård på Bromsta gård!
Visst är det en fantastiskt vacker färg! Kunde inte motstå den i blomsteraffären!
Morsdags frukosten njöt vi i trädgården på Bromsta gård. Vilken ljuvlig morgon i solen!
Själv fick jag en parfym från Disel. Tror dock inte att mina barn haft nån större inblandning i presentinköpet.....
Efter att vi varit med min lillebror och hans fru på 2 husvisningar drog vi till Vaxholm på picnic. Vilken otroligt härlig dag! Strålande sol och riktig högsommarvärme!
Ellen och Noah vågade sej på årets första dopp!
Hm....denna skylt satt vid Vaxholmsbadet......
Efter intagen picnic och bad avslutade vi morsdagsfirandet nere i Vaxholms hamn. På glasscafet som säljer Italiensk glass. Gott!! Min vana trogen blev det romrussinglass och Noissett-sås.
När vi gick tillbaka till bilen haade Nelly hand om kameran. Hon tog denna kreativa bild.....
Nu skall jag gå upp och lägga mej på min nyinköpta Tempurmadrass. Äntligen har jag kommit upp i makens nivå! (asså, hans madrass har hitills varit 5 cm högre än min....)
Go natt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar