tisdag 30 juni 2009

IDAG VILL JAG ÄRA ÄKTENSKAPET!

Idag fick jag frukost på sängen och röda rosor! Tänka att det är 19 år sen! Fattar ingenting......
Minns PRECIS hur denna morgon var den 30 juni 1990! Käkade frukost med familjen( bodde fortfarande hemma)och sen tog jag ett bad med doftolja som jag köpt i Egypten (!) ett 1/2 år tidigare. Det ni =) ( fick hjälp av mina "team-kompisar", Ina och Ebba, att välja doft. Det var under vårt "team- år" med FTA. Bodde ett gäng på 5 personer på Cypern 1 år, för att jobba med svenska turister, typ Svenska kyrkan utomlands. Vi gjorde en semesterresa till Egypten under det året och i nåt parfymeri vid pyramiderna köpte vi oljan till mitt bröllopsbad.....=)

Den här bilden togs när vi varit tillsammans 1 år. 14 år är vi.........
Hm....åren har gjort sitt.....Helt nytagen bild från midsommar på Skansen. I dessa dagar, när fler och fler går skilda vägar, vill jag verkligen ÄRA äktenskapet! Det är med en ödmjuk tacksamhet som jag ser tillbaka på 19 år som gift! Guds ursprungsplan, att dela livet med en och samma människa, är genialisk! Att få dela glädje och sorg, skratt och gråt, med och motgång är så.....STORT!

Till dej som läser detta och är gift: Ta vara på ditt äktenskap! Det är ett heltidsarbete som du aldrig kan ta semester ifrån, men som är värt allt slit! Skall jag ge 2 råd så är det de här: Lev nära Gud tillsammans! Sätt din livskamrat före dej själv! ( Om båda i en relation, sätter den andre först, tänker på hans el hennes behov före sina egna, då kan det bara gå bra. Då får ju båda det de längtar eftersom man båda två är inriktade på att göra livet härligt för den andre!)

Till dej Mackan: Jag ÄLSKAR DEJ SÅ ATT DET GÖR ONT! Tack för de 19 år som ligger bakom! Jag ser framemot många många fler framöver!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar