söndag 12 juli 2009

Schysst design!

Denna blogg ska ju mer och mer komma att handla om design och liknande, när det snart är dax att öpnna hemsidan och webbbutiken. Därför startar jag nu en återkommande liten serie under rubriken ovan! Först ut är dessa härligt orange fotöljer i galon som jag köpte i en second hand butik kallad "SOS AID" för 100 kr/st. Visst är dom coola!
Denna klassiska kopp är min självklara favorit att dricka kaffet ur hemma! Designer är Stig Lindberg och koppen heter Adam i detta utförande. Finns även i rött och heter då Eva. De är inte helt billiga ute i handeln men dessa är inhandlade på loppis så klart! Jag har 2 st. Först kom barnen hem med 2 fat för sisådär 10 år sen. De hade varit på loppis hos farmor och helt ovetande om värdet, köpt dem till mej. Många många år senare hittade jag 2 koppar till faten på en loppis utanför Märsta! Gissa om jag blev glad! Faten kostade 5 kr/st och kopparna 10 kr/st......
Denna fantastiska annordning köpte maken och jag på en loppisrunda förra våren. Vi gjorde det med tanke på vårt blivande nya kök, så nu är det dax att hitta en plats till den! Vore schysst att ha som förvaring till Corn flakes, pasta o dyl!
Avslutar med senaste ur kollektionen "Rock n doll". Sydd av gamla t-shirts och virkade loppisfynd! Design Marlene Agemo =)
Fortsättning följer!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar