torsdag 29 oktober 2009

Twajsreklam och evig kärlek

Ha ha! Var just inne på loppibloggen och kikade lite. Såg då till min glädje att Lotten skrivit så fint om mej och Twajs! Tack! Nu blir jag snart mallig tror jag.....=)

Mitt största intryck från de senaste dagarna annars, är ett underbart kundpar som jag träffade igår! Britt 83 och Nonne 87 år. De hade varit gifta i 60 år (!) och verkade fortfarande som nykära! Under tiden vi storstädade deras lägenhet så satt dom i vardagsrummet och pratade och skrattade tillsammans. Jag njöt av att höra den värme som de hade mot varandra. Efter att de bjudit på kaffe och prickigkorv smörgåsar, så skulle de båda gå och vila. Jag hörde hur Britt hjälpte Nonne i säng undertiden hon småpratde så mysigt med honom;" åh va sköönt för dej att få gå och vila lite! Så ja, nu skall jag lägga på dej filten så du får det riktigt mysigt!" Jag blev tårögd där jag gick med min skurhink. Tänk att få dela ett helt liv med en människa! Det måste vara det allra finaste man kan uppleva! Vad betyder prylar, hus, toppjobb och annat, om man inte lyckas hålla ihop sin relation och dela det med sitt livs kärlek!? Till dej som lever i en relation vill jag bara säga (så vida det inte handlar om destruktiva relationer förstås), ta inget för givet! Även om det inte är rosenbeströdda dagar för jämnan så är det värt att kämpa för en livslång relation! Är det jobbigt just nu, ta hjälp och kämpa lite till! Bilden ovan är från när Mackan och jag var 14 år, för 25 år sedan. Mitt viktigaste arbete i livet är att se till att det blir en kärleksbild på oss tillsammans, även när vi är över 80 år! Britt och Nonne, världen skulle se totalt annorlunda ut om fler höll ihop som ni!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar