onsdag 14 oktober 2009

Uppe med tuppen!

I morse var jag uppe kl 06 och kokade havregrynsgröt till Noah. (observera att detta är ett kort från i somras, då vi fortfarande huserade inne hos svärmor. Det är alltså HENNES gardiner som syns i bakgrunden=) Det är så mysigt att få små egna stunder med barnen! Tände ljus och njöt av lugnet! Eftersom minusgraderna blir fler å fler nu på morgnarna, så blir det för kallt å halt för att åka moppe. Tycker mamman.....Så jag skjutsade honom till pendeln som gick 07.04.
Sedan hem och väcka Nelly.(också en bild från farmors kök i somras, Nelly vill inte gärna att man tar kort, så det gäller att utnyttja de bilder man har....) Kokade varm choklad till henne och ny gröt till Mackan. Han har nog fått en liten släng av det jag haft de senaste 2 dagarna, så han tog sovmorgon, ända till 7.15....Mackan å Nelly åkte hemifrån strax före 8. DÅ kommer min stund av vardagslyx! Finns inget härligare än en kopp kaffe när hela familjen stuckit iväg!
Ellen har ju sovit borta 3 nätter nu. Hon är på "camp" på Sigtuna ridskola med sin häst "Ettan". För dej som ev. är ny läsare så går våran äldsta 2:a året på Sam Elite.( Man läser samhällsprogrammet och tränar samtidigt sin sport på elitnivå. Ellen har då ridsport som val) Där ingår det att man bor 3 dygn/månad på Helgestabodarna utanför Sigtuna, rider,pluggar hästkunskap osv. Igår kväll var jag och kollade när hon hade en hopplektion för Natalie Adelborg. (för dej som inte är så insatt i ridsporten, så är det en väldigt framgångsrik tjej som tävlar hästhoppning på hög nivå! (dessutom dotter till ägaren av Helgestabodarna)
Nu har jag just avslutat mitt 11-kaffe, efter att ha fakturerat ett par timmar på kontoret(för ett av våra företag;mipp.se). Skall nu iordningställa vårt gästrum för mosters Matheo som kommer på besök imorgon! Jippi!! Han har med sej mamma Millan också. Dessutom kommer mosters lille Jonah , tillsammans med mamma Emma. Jippi!( Jonah har jag inte ens träffat sedan han föddes för 2 månader sen! ÅH va jag LÄNGTAR!!) Så det blir fullt ös på Bromsta gård några dagar! Vi hörs!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar