måndag 25 januari 2010

Toaletter och retrogalgar.....

Häromdan hade jag en heldag med yngsta dottern Nelly! Jätte mysigt! Först var vi på Fryshuset på öppet hus för att höra om deras grundskola som startar till hösten. Nelly har sökt dit till 7:an , med inriktning på skate. Nu går hon runt och undrar varför det måste vara sommarlov emellan, hon vill börja NU! Nåja, får se först bom hon kommer in.....Jag hade med kameran för att plåta lite från vår mysdag. Började med att fota på den härliga retrotoan i senapsgult =) Sen glömde jag TOTALT bort att jag hade kameran med! Så inga bilder från rundvandringen på "Frysen", lunchen på Pizza Hut, shoppingen av kläder till Nelly eller från 3-d filmen Avatar....Släpade helt enkelt runt på kameran en hel dag, helt i onödan! Jaja......

Idag har jag börjat klippa till bäbiskläder i ateljèn. Det är många som efterfrågat det och jag är inte nödbedd! Det är SÅ roligt att sy så smått! Jag har en hel hög med skjortor och liknande i blårutigt, bla dessa på bilden. Kommer att bli jätte fint! Visar när det tar form framöver! Imorgon skall jag även tvinga sonen Noah att lägga in alla nya bilder i webbutiken! Ahh, jag skulle ha försökt lära mej själv istället. Hade på känn att det skulle dra ut på tiden för käre sonen...


Avslutar med en bild på schyssta retrogalgar som jag köpte på SOS AID i Märsta förra veckan. Jag är verkligen svag för klädda galgar! Gärna som dessa med plastband. En dam i butiken fick se mej med galgarna under armen och utbrast; "Åh, precis sådana där fick vi sitta och göra när jag gick på "Scouterna" för över 50 år sedan". Haha! Coolt! Undrar hur många tonåringar som skulle vilja ha det som fritidssysselsättning idag...... Tiderna förändras!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar