tisdag 2 mars 2010

Tomt hus och låååång arbetsdag!

Idag har jag spenderat nio timmar i ateljèn! Såå skööönt att få arbeta ostört så länge man vill! Hela övriga familjen är bortrest, så jag är ensam i 3 dar. Maken och vår yngsta åkte till Romme tidigt i morse, för att åka slalom. Nr 2 i barnaskaran är i Norge på skidresa och äldsta är hos pojkvännen i Varberg....
Passar perfekt när jag har massor av jobb att göra! Håller på att förbereda för en modevisning här i Märsta den 13 mars och för ett event på Scandic hotell i Sollentuna den 22 april. Jag skall berätta mer om det snart. Idag har jag hunnit röja och fixa till i ateljèn, så nu ser det faktiskt riktigt bra ut! Har spikat upp lite hyllor och skåp samt sytt en "gardin" till arbetsbordet, i cerise sammet.

Håller även på med att gå igenom vilka plagg som jag skall ha med på visningarna. Dessa 2 blir det iaf. Dressen till vänster är inte inlaggd i webbutiken ännu. Sydd i riktigt kraftig, batikfärgad bomullsväv. Nu skulle man haft en liten tös i storlek 116 =)


Dessa klänningar är ur kollektionen "Moster Astrid", får se om de får följa med på modevisning....

Och så nästan en hel vägg ur kollektionen "American vintage". Hann även påbörja 2 små ursöta pojkskjortor i storlek 62. Nu skulle man haft tvillingpojkar på ett par månader! Eller inte.....




0 kommentarer:

Skicka en kommentar