torsdag 1 april 2010

TACK! Och förtydligande!

Detta påskägg har jag just varit på Maxi och köpt till alla er som gått med i min grupp "Ge svenska föräldrar förtroendet att ta hand om sina egna barn" på Facebook. TACK!! TACK för att du är med och tar ställning för våra barn!

Jag fotade det tillsammans med ett riktigt ägg, för att du skulle se att det är ett STORT =) (ursäkt för bildkvalitèn till sonen Noah=) Du får själv tänka dej innehållet!

Jag var ganska nyss inne och såg att vi blivit exakt 300 medlemmar i gruppen, så det firar vi nu med detta påskägg! Det är fantastiskt att så många engagerar sej och jag hoppas att vi blir ännu fler!

Jag hade just skrivit ett långt inlägg på sidan, som sedan inte gick att lägga in.....Nåja, jag skriver det här istället!

Jag vill bara förtydliga att starten av gruppen skall ses som ett "uttryck för frustration över den orättvisa som finns". (som en av gruppmedlemmarna så riktigt uttryckt) Att politikerna så tydligt tar ställning, genom att endast subventionera EN barnomsorgsform. Jag är inte emot dagis! (jag är ju trots allt utbildad barnskötare, inte så klokt val isf =) Jag är FÖR att föräldrar ges en valmöjlighet! Jag är FÖR att politiker slutar att ekonomiskt diskriminera de föräldrar som väljer att själva vara hemma och ta hand om sina barn! Jag är FÖR att barnen får vara hemma med sina föräldrar, åtminstone de 3 första, LIVSAVGÖRANDE åren! Jag är FÖR vårdnadsbidraget, men tycker att det skall ställas mot det faktum att varje daghemsplats kostar staten 12.000 kr!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar