tisdag 27 april 2010

TWAJS hos "GRETAS GREDDELSER"

Så där ja! Då har jag min allra första återförsäljare! Jätte kul! Om du besöker Sigtuna, så måste du gå till denna lilla ljuvliga butik, med det roliga namnet; "Gretas Greddelser". Om du går från busstorget och hela Stora gatan fram, så kommer du till butiken. Den finns på Stora gatan 59. Den ägs av Tina Carlèn och hennes kollega, som jag klantigt nog inte tog namnet på.....Nåja,skall tillbaka imorgon med lite papper, så jag får helt enkelt återkomma med det.




Nu har jag iallafall lämnat bla Nelly,Nora, Winnie, Faster Malla och några till. Så får vi invänta turistinvationen och köpsugna fransmän!





Fick just lära mej att de är köpvilliga. Amerikaner (bla) tycker att allt är "gorgeous", men handlar inget....




I butiken kan hittar du läckra presenter och inredningsprylar bla från Rice och andra kända märken. Kläder för kvinnor och flickor från bla NoaNoa. Och numera även TWAJS =)







Man blir ju så glad av alla läckra kulörer!
Muggar, kannor, kakfat och liknande i en massa härliga pastellfärger!


Det drar i shoppintarmen helt klart! Jag gillar ju främst det lite udda, som inte finns i alla inredningsbutiker och där kommer Tina Cahlèns egentillverkade kläder, mössor,filtar och andra fantastiska kreationer in!



Denna läckra lampa är hennes verk! Visst är den UNDERBAR! Det syns kanske inte så bra på bilden, men den är dekorerad med tovade blommor. Tänkte ägna hennes egen design ett eget blogginlägg. Kanske imorgon, eller så.....
Så länge; TACK Tina! (och kollegan) För att du tar in mina kläder och ger mej, en nybörjare i branchen, en större chans att nå ut med mitt märke! Generöst tycker jag!






1 kommentarer:

Malin Fijen Pacsay sa...

Grattis Marlene! Vilken härlig butik! Här skall barnkläderna från Twajs verkligen komma till sin rätt! /Malin

Skicka en kommentar