tisdag 20 juli 2010

Loppisfynd!

Tänkte bara visa dej lite av mina små fynd från rundan till Nora! Jag börjar med de hårda... En söt lite grönmålad spegel, för 30 kr, pryder nu sin plats i vårt gästrum. Den hittade jag på "nora Diversehandel"

En grårandig hattask för 100 kr köpte jag hos en högljud tjej snett mittemot glasscafèt "Nora glass". Hon pratade i telefon hela tiden, jag vet inte om det var en dålig linje med tanke på hennes höga röst, men alla vi kunder i butiken vet nu att hon har hus i Thailand, att hon funderar på att flytta till Mexico och att hon inte kan vara med på en tillställning i slutet på juli. Däremot hennes sambo skulle nog kunna.....


Lite "nya" köksredskap är aldrig fel. Spritsen kostade 30 kr på en liten innergårdsloppis, med en unik skyltning som jag skall visa dej en annan dag. Det lilla rivjärnet kostade hela 2.50 kr.


Jag blev så glad när jag hittade ett udda fat från serien "Adam", tills jag kom hem och insåg att det var en kopp som fattades! Inte ett fat...

Åsså en kaffekopp såklart! Ingen loppisrunda utan en udda kaffekopp. Inget märkesporslin direkt, men väldigt söt.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar