fredag 23 juli 2010

Mjuka loppispärlor!





Köpte en hel del kläder och textilier i Nora. Här kommer bara ett litet smakprov. Den söta förklädesklänningen ovan köpte jag för 25 kr på en liten gårdsloppis utanför Nora. Det syns inte så bra på bilderna men tyget är grårandigt med kantning i gammelrosa linnetyg. Vet inte hur många år den har på nacken men är definitivt inte från detta århundrade.....Tänkte att jag skulle kunna använda modellen till framtida sömnad, eftersom tyget är alldeles för tunt att återanvända.



Detta urgulliga tyg med nyckelpigor kan det dock bli nåt rart av! Om jag nu klarar av att klippa sönder den söta 50-talskjolen. Kostade 20 kr på samma gårdsloppis.



Sist av dagens godbitar är dessa 2 ljuvliga skjortor/blusar. Ett riktigt kap tycker jag eftersom jag inte betalade mer än 20 kr/styck! Jag önskar ibland att det skulle stå årtal i kläderna och vem som har sytt dem. En liten beskrivning, så man fick veta historien bakom......Jag får nöja mej med att göra som jag brukar, dikta ihop en egen liten fantasistory. Jag blir lite rörd när jag håller i så gamla plagg. Tänk vilket arbete som låg bakom kläder förr. Inte bara att sticka till köpcentrat direkt, och köpa nåt från nån stor kedja. Näe, förr var varje plagg unikt, sytt med kärlek. Precis som TWAJS!






1 kommentarer:

Unknown sa...

Helt underbara!!!
:):):)
kraam
Annaleena

ps...kommer du något till Varberg i sommar?

Skicka en kommentar