fredag 16 juli 2010

Sommarpärlan Nora!









Sverige ÄR fantastiskt! Bland det bästa jag vet är att köra bil i vårt fantastiska landskap sommartid. På småvägarna. Titta på alla vackra gamla hus och stanna till på små gårdsloppisar! Den här gången gick färden med vännen Åsa, som är en av mina "loppisråttor", på slingriga vägar från Örebro till Nora. Jag har mycket trevligt att visa dej, som vi njöt av på vägen dit, men jag börjar med målet för dagen: Har du inte varit där, åk till Nora! SÅ mysigt!


Det enda vi visste att vi ville besöka där, var "Nora Diversehandel"" Ett måste om du gillar antikt och kuriosa! Väldigt schysst interiör och massor av roliga prylar!


Bla en hel liten hörna med textilier i vitt. Spetsar,lakan,förkläden och handdukar.




Detta skåp hade jag GÄRNA tagit med mej! Rundat fram och helt klätt i ljuvligt småblommigt tyg. Det blev inget med den affären, men en hel del annat smått och gått, som jag återkommer med bilder på.


Ett annat måste i Nora är "Nora glass". Det godaste jag ätit i glassväg! Varje morgon bestämmer man vilken smak glassen skall få just denna dag. I onsdags var smakerna hasselnöt och persika/hallon. Himmelskt gott! Min lilla loppisserie fortsätter en annan dag, nu skall jag ge mej ut i den bästa sommaren på 16 år! Glöm inte att njuta!











0 kommentarer:

Skicka en kommentar