tisdag 19 oktober 2010

Moster Gerd och Moster Astrid!

Den 2-delade dressen på bilden heter "Moster Gerd", ur kollektionen "Moster Astrid". Båda har fått namn från min farmors systrar. Tyvärr finns ingen av dem i livet längre, därför är det extra roligt att låta deras namn leva vidare genom mina kläder. Båda var väldigt klädintresserade och välklädda, så jag tror att de gillat att få kläder uppkallade efter sej! Jag minns så väl hur roligt det var ,i tidiga tonåren, att få gå upp på "mostrarnas" vind i huset i Ulricehamn! Där provade vi alla tjusiga hattar, skor och kappor. Jag fick ärva en jätte fin kappa i cerise, grönt och svart som jag sorgligt nog inte har kvar. Ibland tänker jag att den skall dyka upp på någon av mina otaliga "loppisrundor".......Nåja, lite nostalgiska tankar så är på kvällen....Det sägs att "man vet inte vad man har, förrän man inte har det kvar" och det stämmer tyvärr! Så, NJUT av det du har! Det skall jag gå och göra nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar