lördag 20 november 2010

Slapp och svårövertalad!

Så här trollsk var min dagliga promenadväg häromdan! Det såg ut som om någon klätt in träden i kristyr, så vackert att jag nästan tappade andan! Jag "tvingar" ut mej själv minst en timme per dag, eftersom jag jobbar en hel del stillasittandes, framför dator och symaskiner.....Idag har jag dock INTE lyckats övertala mej , hur jag än försöker! Jag har lockat och pockat men utan resultat. Det räcker att jag slänger ett öga genom fönstret, så kan inga "det-kommer-att-kännas-jätte-skönt-när-du-väl-är-ute-motivations-snack" få mej att lämna den sköna braskaminvärmen i köket. Inte ens "det-kommer-kännas-jätte-skönt-och-sunt-när-du-kommer-IN-snacket" biter idag......Ute är det grått och blåsigt, inne är det varmt och mysigt! Att jag dessutom har TRE barn i; "det-finns-inget-skönare-än-att-ligga-i-soffan-och-kolla-på-film-åldern" gör inte saken bätttre.....Kanske ska ta mej från köket till soffan iallafall. Jaja, det är SKÖNT med slappardagar ibland! Eller vad tycker du?

2 kommentarer:

camilla sa...

Självklart ska du unna dig en rejäl slappardag! Om du går så ofta som du skriver är det perfekt att stanna inne en dag.
Bara det inte är tvärtom;P

kram Camlla!

Fru Vintage sa...

Japp, det var skönt med en riktig slappardag! Men idag har jag varit ute i friska luften igen ;-)

Skicka en kommentar