måndag 24 januari 2011

"Olja och betong"....


....är namnet på min nya serie kuddar, sjalar och väskor! Det är alltid spännande innan man vet hur en textilfärgning blir. Jag färgade med svart färg men la medvetet i för mycket textil, så att det istället blev mörkgrått. Vissa av linnetygerna innehåller även silke, vilket gjorde effekten jätte snygg! Det ser ut liksom oljigt ut. Tidigare färgning blev likt betong i färgen, så; "olja och betong" blev det självklara namnet. Sjalarna som jag håller på med blev supesnygga! Om jag nu får säga det själv.... Jag skall självklart visa riktiga bilder, när min privata fotograf plåtat. Tills dess skall jag hålla tummarna och hoppas att Tehila Blad, som spelar en barnroll i Svinalängorna,får en bagge på Gulbaggegalan ikväll! Hennes storebror gick, tillsammans med vår äldsta dotter Ellen, på Kungliga svenska balettskolan för några år sedan. Ha en fortsatt trevlig kväll vetja!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar