fredag 26 augusti 2011

Sanningen!

Ville bara kika in och avslöja för alla er därute, som likt jag ALDRIG hittar Kantareller, eller Cantharellus Cibarius om man ska va noga, i skogen; De finns inte där! Näpp! Gick över Hötorget häromdan ochh där låg de högvis! Så jag tror helt enkelt att alla dessa, som med himlande ögon berättar;" plötsligt fanns de bara där, som ett haaav av gult, jag plockade en hel papperskasse full". De har i själva verket varit på Hötorget, eller nåväl i en matbutik, och sett dessa gula berg med Kantareller! Sen har de helt enkelt KÖPT en hel kasse full.....Japp, så måste det vara! Vill avslutningsvis passa på att avslöja att jag själv faktiskt kom hem med 2 kassar svamp igår, med förhoppning att det skulle vara just riktiga Kantareller. Visade sig dock att det troligen var "Narrkantareller" jag lagt över 2 timmar på att plocka! De är inte giftiga, men smakar ingenting.....Jaja, jag fick mig iallafall en fridfull promenad i skogen!

1 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Du är rolig Mallen! Får väl erkänna att jag inte heller är så bra på att hitta kantareller by my self, får lita till duktiga vänner och släktingar.. Var på Hötorget idag, tror att det bästa guldläget för kantareller är strax före 18:00 när de rear ut allt.

Skicka en kommentar