fredag 23 december 2011

Julklapp till mig själv!


Jag har inte hunnit uppdatera på några dagar, jag vet! Lite bissi så här i jultider. Kanske inte så många som sitter och läser bloggar så här dan före dopparedan heller....? Jag ville iallafall bara titta in en snabbis och visa skåpet maken och jag köpt i julklapp till oss själva. I förskott. Visst är det fiiiint!!

 Jag har letat plåtskåp till vår hall hur länge som helst. Och nu hittade jag äntligen denna fantastiska skapelse i en antikbutik på Söder! I love it! Det rymmer massor med ytterkläder och skor och är egentligen ett omklädningsskåp från 60-talet, som stått i en fabrik i Vetlanda. Bara en sån sak. Jag älskar saker som har en historia. Dessutom är jag ett stort fan av återvinning!


Det hela blev ju inte mindre lyckat med tanke på att soffan, som redan står i hallen och som jag köpt i världens bästa secondhandbutik, passade så otroligt bra till! Den köpte jag för några hundralappar, sprejade trät med silverfärg och klädde om (nåja mamma gjorde jobbet. TACK igen mamma) i ett metallicaktigt tyg från Ohlssons tyger. Tada! Ny soffa! Askarna ovanpå skåpet är köpta i samma fantastsika butik, den runda, ljusgrå på golvet har jag fyndat på någon av mina loppisrundor och den gröna på en loppis i USA. Forever secondhand! Om vi inte hörs innan så vill jag önska en fridfull och skön julhelg!





1 kommentarer:

Sofia sa...

Jaha, då bara måste jag skriva något igen....
Så fantastiskt snygga skåp!!! Vilken underbar julklapp.
GOD JUL igen då!
Kram Sofia

Skicka en kommentar