tisdag 24 januari 2012

Nepal i mitt hjärta!

 Framme i Kathmandu sedan ett dygn tillbaka! Jag borde väl börja med vackra bilder på Himalaya och Kathmandu, men det kommer i andra hand efter denna omvälvande dag.....På bilden ovan håller jag på att färdigställa dockorna från Invisible friend.
 Och idag på förmiddagen anlände vi till det första flickhemmet utanför Kathmandu. En bilfärd på skumpiga vägar och med en enorm fattigdom utanför fönstret. Mötet med dessa 42 flickor, från 4-20 år gamla, har märkt mig för livet! De har fritagits efter att ha sålts och utnyttjats på bordeller i Indien. Flera av dem efter år av misshandel och sexuellt utnyttjande.
 Puta, Sarita, Hanna, Anitha och Martha; ni och alla de andra prinsessorna har för alltid tagit en bit av mitt hjärta!
Här har alla flickor fått varsin Invisible friend! Det var ett heligt ögonblick när de var och en fick motta sin docka! De gick in med själ och hjärta i att rita dit ansiktet, en symbol på att de inte längre är osynliga! Sedan sjöng de och rev ner himlen över oss innan det var dags för ris och dall till lunch!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar