onsdag 6 maj 2009



Började dan med ett pass på kontoret. Endel å fixa med inför byggmöte för Agemo bygg AB imorgon. Rätt så kul å hålla på med papper faktiskt, åtminstone nån timma här å där.....
Av nån konstig anledning så hamnar jag allt som oftast inne i ateljèn istället efter en stund.
Högarna med tillklippta tyger växer! I väntan på att maskinerna skall bli klara. Åhhhh, jag vill SY!!!


Så här gul och fin är Ellen numera, ända ner på halsen.....Idag fick hon dock ut å lufta sej lite med mamma och mormor. Vi drog till Uppsala och tog en glass och kaffe på Mc Donalds. Ja, Ellen fick dricka milkshake.....
                                              Mamsen och jag!
                         Tomt sybord utan symaskiner, idag lämnade vi in 2 maskiner till! Så nu har vi 4 symaskiner på verkstan. Får se vilka som är värda att fixa till.....
                                           Här på Babra Symaskincenter lämnade vi symaskinerna.
På vägen hem såg vi en skylt med "Loppis" i Uppsala. Kunde naturligtvis inte åka förbi, men det var inte mkt att ha. Allt gammalt kul verkade vara bortsensat. Bara en massa halvgamla kläder å prylar utan charm! Nä,då kom vi ju på att det var onsdag så vår egen Skattgömma är öppen!
Kl. 18 så stod vi i kön utanför affären där jag köper många av mina material till kläderna jag syr:virkade spetsar å lappar, gamla t-shirts, retrotyger,gardiner och dukar. SOS AID heter second hand butiken jag rekomenderar! Samtidigt som du gör fynd, så stöder du arbetet ute i världen, där människor inte har det så bra........

Så här glad blev jag när jag hittade denna fantastiska virkade filt/lapptäcke!! Vilket hantverk!
Åsså den sedvanliga kassen med dukar,t-shirts och virkat hantverk! Som en stor påse karameller! Åhhh, nu vill jag SY!! SÅ mycket inspiration jag får bland alla tyger!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar