tisdag 12 maj 2009

Idag har jag städat min atelje. Oj va mkt tyger jag har.....Funderar på att passa på att måla väggarna där inne, eftersom sybordet fortfarande gapar tomt......Inte ett ljud från symaskinsverkstan! Jag behöver mina maskiner NU!!!
Hittade denna fina målning bland mina bilder. Konstnär är sonen Noah. Visst e han duktig! Just nu är han och lillsyrran Nelly uppe i vår kyrka och färdigställer graffitti-vväggen nere i ungdomshaket. Ellen är ute på ridbanan och kollar när kompisarna rider. Om en månad får hon själv börja rida igen......Jobbig väntan för henne! Igår var vi på KS igen och fick besked att det fortfarande ser stabilt ut. Ingen operation så här långt. Återbesök och nya bilder om 2 veckor.
Fortfarande får hon inte tugga och inte gå till skolan. Det här är en prövning för vår mkt aktiva tjej.....Idag när jag kom hem mitt på dan hade hon hängt upp 2 tvättar,diskat och bakat kladdkaka! Skönt att hon börjar bli sej själv igen, dvs rastlös om det inte händer tillräckligt =)
Igår kväll var det dax för tjejskejtingen på Frysen igen. Mysigt att ha den där kvällen på tu man hand med Nelly. Vi hinner prata mkt både på resan in och hem. Även härligt att ge henne full uppmärksamhet under åkandet. Fick veta att det är skejtcamp  i Uppsala i helgen, bara för tjejer. Nelly blev naturligtvis eld och lågor. Så nu blir det skejtcamp 2 helger i rad! Nästa vecka åker ju hon och jag till Alinsås för 4 dagars skejtande! Skall bli kul!
Nu skall jag titta färdigt på "Äntligen hemma"!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar