fredag 15 maj 2009


YIPPIEEE! Idag har jag hämtat 2 av  4 maskiner på verkstan! Kalaset gick på 4600 kr, då fick jag ändå 700 kr i rabatt......2 maskiner återstår att betala.....Nåja....Ändå väldigt mkt billigare än att köpa nya, som dessutom är i mycket sämre kvalite fick jag veta. Mammas Bernina sa symaskins-gubben är den bästa maskinen dom har gjort och att man inte kan köpa så gedigna maskiner idag, allt är tilllverkat i plast numera....Han tyckte att vi har en väldigt bra symaskins-park när alla maskiner är lagade! Bra!
Tyvärr har vår kamera fått spel så jag kunde inte fota dagen idag... Försökte därför hitta lite passande bilder i arkivet. Inte helt lätt när 99 % av alla bilder är tagna AV Ellen, PÅ Ellen....









Hon är för söt! Vi har flera hundra bilder på henne i olika klädslar och poser, samt ngra hundra på henne och pojkvännen.....Ska visa smakprov på dom en annan dag.

Började denna dag med att skjutsa Nelly till "You-skejt-girl-camp" i Uppsala. De skall bo hela helgen på Ungdommens hus och skejta på ramperna i U-sala. Imorgon skall de dra till skejtparken i Avesta. Nelly var eld å lågor trots att hon är väldigt mkt yngre än alla andra. De flesta var mellan 20-25 år, närmaste henne i åldrar var tjejer födda -92, dvs 5 år äldre. Hon e tuff som hänger på ändå tycker jag! Pratad precis med henne i mob och hon var jätte glad å nöjd, alla var jätte schyssta! Skön för mamman å höra =)

Annars håller jag på och bråkar om att få kalla mitt företag TWAJS! Pratade med Bolagsverket igår efter att jag fått avslag. Finns ett konfektionsföretag i Vara som heter Twice, med den rätta stavningen. Låter för likt för att få igenom det.....Hoppas att PRV säger jag på min ansökan om att registrera det varumärket, så får väl bolaget heta nåt annat. ORKAR inte sitta å sprätta bort alla tygmärken från kläderna, och dessutom hitta på ett nytt namn! Suck!

Ikväll skall jag ut på date med mannen i mitt liv! Nelly är ju i U-sala, Noah har följt med bästa kompisen Felix till hans mamma i Hallstavik, Emil har åkt till mamma Jeanette och Ellen skall hänga med Linda å Malin från stallet. Så då får man väl passa på.....
Ha en skön fredagkväll!

1 kommentarer:

Unknown sa...

Oj!! Det lät ju jobbigt om du måste byta namn.....Många lappar blir det ju att byta i så fall!
Hoppas du får en mysig kväll med maken! Kraaamar

Skicka en kommentar