onsdag 17 juni 2009

Hosta och köksplanering

Den här högen inredningstidningar skall jag plöja igenom idag! På jakt efter praktiska och udda lösningar till blivande köket. Var uppe till kl 02.45 pga av eländig hosta. Bröstet värker och jag känner mej inge vidare......Har blivit beordrad sängläge av Mackan och jag lyder direkt! (tänk att det är så mkt lättare att vila när man blivit "tvingad" av nån annan)
Har varit nere och mätt upp ytan och det blir ett ganska rejält kök. Typ 35-40 kvadrat. ÄLSKAR stora kök!! Allt annat i huset får gärna vara pyttelitet, det är ju i köket allt händer!
Läxläsning, förtroliga samtal med barn och andra, förutom ett otal måltider med släkt och vänner. Sitter mkt hellre runt köksbordet än i soffan!
Innan jag sätter igång med mitt ritande så ville jag bara visa bild på världens sötaste soffa, som Noah hjälpte mej att bära ner från förrådet idag. Visst är den ljuvlig, som en karamell! Köpte den på ett loppis  för 200 kr för jätte längesen, i hopp om att Ellen eller Nelly skulle vilja ha den i sitt rum....(eller förresten, det visste jag att dom inte skulle vilja. Dom AVSKYR mina loppisfynd=)Nu drar jag för gardinerna, så att jag slipper se att solen äntligen skiner ute, och kryper tillbaka ner i sängen. Ha en välsignad dag!
(ha ha! Nu kom Ellen just upp och utbrast förfärad: "vilken FRUKTANSVÄRD soffa!! Vart har du fått den ifrån?? Eller det behöver du inte svara på, jag VET vart du köper dina hemska saker"      

0 kommentarer:

Skicka en kommentar