tisdag 16 juni 2009

Black and white!

Det är dom här två som fixar så att jag blir både faster och moster denna sommar! Oj va härligt!! Carissa har bestämmt att hon skall vara mamma senast på lördag så.....
Lillasyster hade vi tänkt skulle föda lagom när släkten är samlad i stugan på Södra Näs, dvs skiftet juli-augusti. Många andra Göteborgare väljer tydligen att sätta sej i bilen och dra till Varberg när det är dags att föda, så varför inte.......
Det retar mej bara att båda dessa kvinnor är så förtegna med namntankarna för sina barn! Är det inte varje moster/fasters rättighet att vara med att välja namn?? Näe...kanske inte.....

Det var ju lite lustigt när jag ringde till Emelie (lillasyster i svart) och berättade vad vår storasyster Millans pojke skulle heta; "va?!" utbrats hon i telefonen, "ska han HETA Matheo???" Jaa...svarade jag lite tveksamt (hon tyckte INTE om det namnet tänkte jag) Då visade det sej att det var precis det namnet hon och hennes man Andreas fastnat för för en eventuell pojke.......Själv hade jag aldrig hört talas om det. Men visst är det fint!
Nåja det blir nog bra! Hoppas bara att de inte snor några namn från varann, men den risken är nog inte så stor. Carissa å Manne behöver ju nåt som funkar både i Sverige och USA, inte helt lätt......Namn som dom INTE  kommer kunna välja är iaf: Dotcom, Gudh, Tomhet, Fan och andra liknande "namn" som föräldrar blivit nekade (tack och lov) att kalla sina barn. Nog för att det är roligt med namn som inte alla ungar heter, men det får ju finnas gränser!

God natt alla mostrar och fastrar! Det är vi som är glädjen (?) i syskonbarnens liv =) 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar