onsdag 10 juni 2009

Loppisrejs och potatisgubbe!

I måndags bar det av på årliga "loppisrundan" med mina älskade vänner Åsa och Jenny. Det har blivit en liten tradition (när man gjort nåt 2 ggr är det väl tradition?) att vi sover över hos syster yster i Fornåsa och därifrån sedan loppisrejs!
Vi åkte turistvägen från Vadstena till Gränna, och stannade i så många loppisar som var öppna! Utmed den vägen finns det både gårdsloppisar och butiker. Bara att stanna och skutta in!
SÅ mysigt!! Hade lätt kunnat vara ute i en vecka och bara frossa i antikviteter och.... skräp.....
De här skorna var väl fina! Men dom kostade 150 kr, och då är det inte intressant. Man ska ju FYNDA....
De här underbara 60-tals tyget köpte jag ialla fall. Åh, va sugen jag blir på att sy!
Mosters favorit var åxå med! Här är han på gågatan i Vadstena på väg till första bästa cafè!


Här gör Jenny affärer med ett fantastiskt orginal strax innan Gränna =) Han påminde SÅ om en av karaktärena i filmen "Änglagård". Han tog 50 kr för en fin gammal sockerlåda. I butikerna vi besökte låg de mellan 150-200 kr.....
Åsa gjorde nog resans största fynd hos samma gubbe. Ett FANTASTISKT fint turkost bord för 200 kr och en jätte fin pianopall för 50 kr. Båda hade han lätt fått minst 1000 kr till för om han förstått värdet....Han skyltade bara att han sålde potatis, men en kvinna med en gårdsloppis 300 m bort, tipsade om att vi skulle åka till honom och hälsa från Birgitta att vi ville se hans loppis....
Här hjälper "potatis-gubben" och ett annat orginal, som kom på sin cykel för att köpa potatis, till med att baxa in Åsas bord. Inte helt lätt, men det gick!
Har massor med bilder från vår lilla utflykt. Får se om jag berättar mer nån annan dag. Nu skall jag ta en kvällsfika med maken innan det är sovdags. Imorgon skall världens snyggaste kille gå ut nian! Håll ut, så lägger jag ut bilder på det imorgon!
Nattis! (så säger Matheo när han lägger sej)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar