torsdag 11 juni 2009

Surkärring!


Jaa, då är skolavslutningsdagen till ända! Jag lovade ju bilder på vår stilige Noah i kostym, håll ut,dom kommer imorgon! Lägger in en gammal så länge......
Måste bara berätta en händelse från avslutningsdagen på Ekillaskolan, där Noah alltså slutade nian idag. Beviset på att jag börjar komma allt för nära "snart-medelålders-surkärring"........
En massa föräldrar, syskon, morföräldrar och andra firare står i en folksamling bakom alla elever som sitter bänkade ute i det fria på skolgården. Ett klassiskt" skol-avslutnings-program" går av stapeln (pojkar i förstora kostymer och flickor i för korta kjolar som sjunger sådär härligt målbrottsfalskt till ackomanjemang av klasskompisar spelandes olika instrument, alla i sin egen takt) och just nu håller rektorn ett typiskt halvengagerat,heltråkigt avslutningstal. Ingen lyssnar egentligen, utan väntar bara på att han skall sluta och sommarlovet börja! Bakom mej står ett gäng äldre syskon och väntar på just det, att talet skall ta slut. Pratar högljutt med varandra medan de väntar. Plötsligt vänder jag mej om och hör, till min fasa, hur jag utbrister surt; "Ursäkta! Kan ni möjligtvis gå någon annanstans och prata?! Det är svårt att höra vad rektorn säger" 

1 kommentarer:

Unknown sa...

UNDERBART :) Tänk att man är där :) Visst är det skönt att inte vara 20 längre!!

Skicka en kommentar