söndag 14 juni 2009

Moster,faster och frukost på sängen!

Fick just frukost på sjuksängen(har feber, förkylning å elände) av mamma och min tjocka lillasyster Emelie! Åh va gott! Dom var på väg till kyrkan.(Mackan å barnen fick slänga sej iväg, utan frukost, eftersom de försovit sej till Mackans brorsas 50-års fest utanför Hallsberg) Mamma bor ju i ett av småhusen på vår gård, och systeryster är på besök från Götet. Glömde dock ta bild på dom......Emelie skall få sitt första barn om sisådär 6 veckor, så hon är så rund och fin om magen. Oj va spännande att bli moster igen! Fast innan dess, om nån vecka , skall jag bli faster till lillebror Manne och frun Carissas barn! Det är så befriande SKÖÖÖNT att vara just moster och faster! För första gången i min syskonskara är det inte JAG som levererar barn......Det är andra som får va vakna på nätterna, amma-dygnet-runt-hela-tiden osv=) Eftersom jag fick barn så låååååååååångt före mina syskon, så är det alltid jag som bullrat in på olika släkttillställningar med ett gäng ungar, vagnar å packning och.....trött över att inte ha sovit på en massa nätter.......
Nu kan jag bara njuta av deras små skatter! Köpa coola kläder, leka med dom, ta nån vaknatt här och där...Sen när dom åkt hem så kan jag sova hela natten igen, hur länge jag vill=) PERFEKT!!
Inför alla våra 3 barn har jag alltid undrat hur jag skall kunna älska ett barn till, lika mycket? Svårt att älska nån som man inte träffat och inte känner.....Så kommer lilla parveln ut och vips har man lika mycket och stor kärlek till en till! Det är så självklart när man håller dom i sina armar liksom. Så därför behöver jag nog inte undra om jag kommer att kunna älska de andra syskonbarnen lika mycket som jag älskar Matheo! Det kommer nog bara vara självklart när dom väl kommer ut.! Syskonbarn är verkligen en gåva!
Nu skall jag lägga mej och lusläsa senaste Hus och Hem, som så passande låg i brevlådan igår. Undrar bara vad som hände med min prenumaration på Lantliv, den kanske har gått ut.....
Vi lär nog höras mer under dagen, nu när jag har tid att skriva.......
Be blessed!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar