söndag 14 juni 2009

Isn`t he lovely!!



Tänkte bara passa på, nu när jag har hela dan för mej själv, att skriva några ärans rader om min fantastiska äkta make Mackan! Han är bara det bästa jag har här på jorden! Han är solen i mitt och barnens liv! Tror faktiskt inte att jag känner NÅGON människa som är så evigt glad och nöjd med livet. Han hittar alltid en anledning att fira nåt i vardagen. Buffe, av alla de slag, är det bästa sättet att fira "vad-som-helst"enligt honom =)" Skall vi inte göra en buffe och fira....nåt idag" kan han säga en vanlig grå måndag.
När man är med Mackan skrattar man mycket. Inte bara jag och barnen i vardagen, utan han får alla att skratta! (särskilt vår älskade vän Micke Åberg och min syrra Millan) En gåva han haft sen han föddes säger hans mamma. Han är proffsigt duktig på att imitera folk ;gester,miner, dialekter och mer eller mindre kända personligheter.
När barnen skall shoppa nåt, vill dom helst åka med Mackan. Han håller inte hårt i plånboken=)Han är så OTROLIGT generös både mot våra barn, mej och andra! Han ÄLSKAR när han får betala nåt åt någon eller bjuda på mat eller bio. Det värsta han vet är snåla människor, då blir han tvärtom och betalar hela kalaset...Hans inställning till pengar är att allt,varenda krona, är en gåva från Gud, som vi självklart skall dela med oss av! 
Jag har fortfarande, efter snart 19 års äktenskap med honom, inte blivit van vid hans generositet och sköna inställning till pengar. Är uppvuxen med att redovisa och räkna varenda krona, trots att vi hade en far som tjänade väldigt bra. Så när jag bodde hemma var det alltid shopppingångest när vi behövde köpa nåt, kläder eller så, att det skulle var för dyrt, när vi kom hem och redovisade.....(du är förlåten pappa =) Idag är det en helt annan "shopping-ångest" när man kommer hem från en runda i stan med en kompis ;"Va! Har du inte HANDLAT nåt" kan han utbrista om man inte kommer hem med fulla kassar....Skratt! Något överdrivet kanske, men han vet mina tankar inför shopping från barndommen, så han säger ofta "tänk nu inte på pengarna, utan handla nåt riktigt fiiint till dej". Det låter kanske som att vi har obegränsat med pengar, men det handlar inte alls om det, utan om en inställning....till livet...."Man skall njuta av livet och välsigna andra med det man fått" är min mans inställning!
För att detta inte skall bli så trist för dej att läsa, så fortsätter jag med min lovprisning en annan dag!
Jag älskar dej så Mackan! Det har jag gjort i 26 år nu och det kommer jag göra för evigt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar