söndag 22 november 2009

En helg i novemer.....

Oj, min helg har verkligen varit späckad! Massa roliga saker har avlöst varandra! Började både lördag och söndag morgon med frukost på sängen! I LOVE MY HUSBAND =) Denna vackra dukning kommer dock INTE från vår säng, utan från "Afternoontea" på "Harvest center" i lördags em......
Temat var "Hela människan i balans" och det var Camilla Strand som föreläste. Jätte bra!( jag VET, usel bild, glömde kolla inställningen på kameran....) Gå in här så kan du läsa mer om henne och hennes företag!Lördagen fortsatte med 30-årsfest för käre vännen Rickard Widell! (jag VET, usel bil igen...)Här med sin ljuvliga dotter Liv! En JÄTTE trevlig kväll med nya och gamla vänner! Ibland är det nyttigt att "tvingas" ihop med nya bekantskaper. Genom en gammal hederlig lek blandades vi ihop i lag med okända människor. Lärde på så sätt känna bla en snart färdigutbildad ögonläkare och en dataingenjör....Nice!
Idag åkte vi in till stan (Stockholm) med 2/3 av våra barn. Kollade lite i affärer och hittade bla dessa 2 kitschiga pudlar i plast, som satt i ett skyltfönster och spanade. Coola!
Käkade på "Jensens Böfhus". Barnen i djupt samspråk.....
Försökte även få en vettig bild på maken å mej....
....men det gick inge vidare.......
Efter god mat gick vi och såg 3 D-filmen "En julsaga" på bio. Se den! Både rolig och tänkvärd! Låt dej dock inte luras av titeln, dvs det är inget för småbarn! Satt och led med alla 3-4-5-åringar och retade upp mej på deras dumma föräldrar, som inte förstår (?) att 11-års gränsen finns där av en anledning! VARFÖR går man på bio med så små barn över huvudtaget, är min första fråga? (den generationen kommer att ha upplevt ALLT innan de fyllt 6 år) Fråga nummer 2; om man nu "måste" släpa småttingarna på bio, varför inte se nåt anpassat för deras ålder!? Eller kollar förädrarna inte upp först vad de skall "utsätta" barnen för, vad filmen handlar om?? Jag blir SÅ upprörd!!!! Oj då, det här var ett hett ämne....som jag nog får skriva mer om framöver....Nu skall jag gå och njuta av en nattmacka innan jag lägger mej. Inte nyttigt. (jag VET Camilla, usel avslutning på dan...) God natt kära vänner och bekanta!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar