fredag 20 november 2009

KONSTigt inlägg....






Idag är jag sjuk =( Ligger i sängen och rensar bland mina bilder.....Hittade många fina bilder under rubriken" konst"! De 3 översta har Noah målat/fotat, de 3 under är Nellys verk. Visst e dom begåvade mina barn!
Så sitter dom och skissar nästan jämt åxå....
Denna makalösa målning gjordes under "Avesta-skate-dagarna" i slutet på sommaren, under namnet "Kongo". Gissa om yngsta dottern stod som klistrad och tittade på.....
Dessa 2 målningar är gjorda av 12-åriga dotterns favoritkonstnär, "Banksy". Han målar sk "streetart". Inte helt lagligt gissar jag.....men coolt.....

Så hittade jag även en bild på tavlan som hänger i vårt vardagsrum. Jag fick den i julklapp av Mackan för några år sedan. Han hade köpt den av vår vän Charlie Bergman, som ritat av den efter ett foto, taget när familjen skulle på en fest med cowboytema.....Är så glad att våran lilla fina vovve fick va med på ett hörn! (vi fick "ta bort" henne ett halvår senare, pga svårt höftfel...)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar