söndag 8 november 2009

HEMSJÖN

Här kommer ett nytt litet tips på trevligt cafè butik! Hemsjön ligger typ mellan Mullhyttan och Laxå.....För mer exakt info, gå in här på deras egen hemsida.
Vi ramlade på detta trevliga ställe när vi var på väg till Laxå på en årlig släktträff, i slutet på augusti! Vi hade varit och hämtat gamla fönster till köksskåpet som Mackan skulle bygga och tog en liten slingrig väg från Mullhyttan till Laxå.
Precis vid kanten av vackra Hemsjön kunde man sitta ute och dricka kaffe. Jätte mysigt!

Här är en bild på den otroligt trevlige ägaren (minns ej vad han hette) och en kund som gärna ställde upp på bild....=)
På gården ligger deras eget snickeri, där man tillverkar möbler i "Shabby chic" stil. Fina saker, om man nu gillar nyproducerat......(om du frågar mej så föredrar jag gamla grejer som är vackert slitna på RIKTIGT)


Själv föll jag naturligtvis för loppissakerna utanför butiken. Köpte denna fina väska för 20 kr! Butiksägaren undrarde först vad jag ville bjuda, men jag tyckte han skulle komma med ett förslag först. Det var tur, annars hade jag fått betala mer.....
Nåja, vill du ha ett trevligt utflyktsmål till våren, när de öppnat sitt cafè igen, besök Hemsjön! Finns fler små inrednings/loppisbutiker efter vägen. Jag kommer att tipsa om ett till framöver....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar