torsdag 19 november 2009

Mera LOPPISDRÖMMAR!

Idag drömmer jag mej bort till sommarens alla loppisrundor.......Ah! Finns det nåt roligare på semestern!? Inte mycket om du frågar mej. (tyvärr HELT andra svar om du frågar resten av de 4/5 av min familj ) Det härligaste som finns är att "hoppa in" på små gårdsloppisar efter vägen, där gör man oftast de bästa fynden! Andra tips, som har öppet året runt, är tex:
Ligger strax utanför Motala i en rejäl lagerlokal. Massor med möbler och hyllmetrar med porslin. Däremot inte så mycket textilier.....
Ett annat ställe som vi ramlade på, under en loppisrunda med glada vänninor i våras, var:
Lustigt ställe, som jag inte riktigt minns vart det låg exakt, men nånstans utmed turistvägen mellan Vadstena och Gränna.....På nedervåningen fanns det MASSOR med billigt skräp, typ presenter, leksaker och annat som vi klarade oss utan....SOM TUR VAR så gick jag upp en våning, och DÄR!
Fanns det väldigt mycket fina antika möbler. Blev så klart förälskad i denna lilla soffa i turkosblå sammet! Jag skulle kunna ha sammetssoffor i varenda rum hemma!
Min systerson Matheo hittade denna ljuvliga gunghäst. Tänk att ha en sån i barnrummet!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar