torsdag 25 februari 2010

Här har ni mej, blek och eländig, i söndags morse, lokal tid kl 8 på morgonen, i väntan på att resten av charterresenärerna från Sverige skall hitta till transferbussen. Thailand here we come! Vi har aldrig varit här förut, men läst oss till att det skulle vara VÄLDIGT varmt just nu. Ändå trodde jag att thailändarna skojade med oss när vi klev ut från flygplatsen i Phuket! Det var SÅ varmt, trots att det var tidigt på morgonen! Åhhhhh va sköööööönt!
Så nu lider vi här, på Sun wing resort, i Kamala beach!


Vårt rum.
Egentligen hade jag inte tänkt att blogga något under dessa semester dagar. Men så "stötte jag på" bloggproffset "Vimmelmamman" (JA! Det är sant! Hon och hennes ressällskap bor i samma korridor som oss på Sun wing! Jätte rar och supertrevlig! Och ännu vackrare i verkligheten än på bloggen!) som talade om för mej att jag man måste blogga varje dag, om man inte skall tappa sina läsare. Så klart! Det vet jag ju själv hur trist det är att gå in på bloggar som inte uppdateras! Så; förlåt alla tiotusentals läsare(?) där ute, som undrar vart jag tagit vägen de senaste dagarna!
Här är jag i Thailand och har genast skärpt mej!Det blir nu en snabb glimt av endel av det vi hunnit med sen i söndags! Vi har, som bilden ovan visar, käkat middag i solnedgången, med fötterna i sanden!

Besökt marknaden i Patong.



Käkat ÄCKLIG mat på "Hard rock cafè" i Patong.


Ätit VÄRLDENS GODASTE MANGO EVER! Jag har lovat mej själv att aldrig mer köpa Mango hemma i Sverige! Vilken skillnad! Hade ingen ANING om att det var så här de skulle smaka!

Ätit grillade majskolvar till lunch på stranden.




Fått klassisk Thai massage, också på stranden.


Varit på ännu en markand, i Bautang. I bakgrunden ser ni den goda mangon!

Grillad bläckfisk kunde man också köpa på marknaden. Så även grillade kackerlackor.......



Här är jag just hekommen med Tuck tuck från Bautang. Med kvällens fynd.




Sist men inte minst; mitt snygga ressällskap =) Min älskade make och bästa vän Mackan! Tänk att vi firar 20-årig bröllopsdag i år! Helt galet! Vi har kommit överens om att denna resa är EN del i vårt firande av det! Vi måste så klart fira hela året! Nu är snart min acesstid slut. Imorgon drar vi till Phi Phi iland! Så då kommer badbilderna! Vi hörs!
















0 kommentarer:

Skicka en kommentar