måndag 29 mars 2010

Ett sött tips!

För ett tag sedan var jag i Göteborg och hälsade på lillasyster och hennes familj. En av helgens höjdpunkter var när vi skulle köpa vårt fredagsmys. Dvs lösviktsgodis! Jag har inga problem med att skippa chips och choklad, men rör inte mitt "smågodis". (fö ett av de första svenska ord min amerikanska svägerska lärde sej när hon flyttade till Sverige)









Vi gick till en av de bästa godisaffärer jag varit i. Minns inte adressen, men det var ett stenkast ifrån Nordstan, och den hette;


Värt ett besök om du , av någon anledning, skulle besöka Götet =)

Haha! Detta var en liten parentes i den pågående serien "Rädda kärnfamiljen", eller vad jag nu skall kalla den.....För det är faktiskt det de hela handlar om i grund och botten! ATT STÖDJA FAMILJEN! Bland annat genom att göra det möjligt för föräldrar att själva ta hand om sina små barn hemma, är vad som krävs för ett sundare samhälle! Imorgon lyder rubriken;"Va!?? Är inte dina föräldrar SKILDA?"







0 kommentarer:

Skicka en kommentar