torsdag 25 mars 2010

Mammakväll på JUNIBACKEN!

Ikväll skall jag ta med mamma på www.mammakvall.se Det skall bli jätte intressant! Jag skall ju, som jag skrev för ett tag sedan, vara med på ett liknande arrangemang på Scandic Hotell 22 april. Känns bra att smygkika lite hur det går till! Upptäckte just, i evenemangsinformationen, att man kunde skicka frågor till Louise Hallin som skall föreläsa. Så jag skickade just i väg följande, ;får se om den kommer med, eller om det kanske var lite sent....)
" Jag har 3 barn som jag varit hemma med tills de börjat i 6-års verksamheten, sammanlagt 11 år i rad. Något jag själv är väldigt glad och stolt över! Dock mötte jag ofta kritik från andra mammor, som själva förvärvsarbetade. Det tyckte att jag "hindrade mina barn i träningen att vara i grupp att "de blir understimulaerade av att inte vara på dagis" osv. Tilläggas bör att jag gick till Öppna förskolan, Skogs Mulle odyl för att barnen skulle få träffa jämnåriga barn. Nu till mina frågor; vad är din åsikt gällande att ha barnen på dagis eller inte? Borde fler pappor/mammor våga stanna hemma längre med sina barn? Om barnen skall vara på dagis, vilken ålder är lämligast att börja? Borde vi inte införa minimigräns för start på dagis för barnen, att de är minst 2-3 år? /Marlene Agemo Utbildad Barnskötare och 3-barnsmamma"

Vore roligt om frågorna kom med! En debatt som jag gärna såg kom igång lite mer!! Mammor/pappor våga stanna hemma och ta hand om era egna barn!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar