torsdag 1 april 2010

Provoserad!

Denna bok var en av de 3 som jag köpte på "Mamma-kvällen" på Junibacken förra veckan. Jag har ju lovat att berätta om dem,så här kommer den första.....

Jag har inget att säga om författaren, Anette Paulsson, har inte en susning om vem hon är. Mötte henne bara som hastigast när jag betalade de 100 kronor som boken kostade. Hon verkade trevlig. Hade skrivit romanen under sin mamma-ledighet. Kan inte uttala mej om innehållet. Nej, det var titeln som gjorde att jag alls köpte den! Jag blir sååå provocerad! Den är så....typisk.... Ropen skallar mot oss från alla håll;" inte bara vara mamma", "det går att förena småbarn och karriär" "bättre med en glad mamma på jobbet, än en arg mamma hemma med barnen" "du får inte tappa bort dej själv bland blöjor och tvätt" "det viktigaste är att du gör det du själv trivs med, då mår barnen också bra" "vårdbidraget är en kvinnofälla".......Någonting reser sej i mej! VARFÖR kan vi inte få vara "bara mammor" under några ynka år???? Vad är det som är så störande med det? Kvinnofälla...för vem? Vad är det som är den SANNA FÄLLAN?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar