måndag 26 april 2010

Sol, löv och svärföräldrar!

Vilken hääärlig helg! Strålande sol i Sigtuna kommun, och övriga landet också tror jag......Stora delar av befolkningen på Bromsta gård roade sej med lövkrattning! Här yngsta dottern i jobbartagen.

Det finns att göra med flera gamla ekar på tomten!


Kära svärmor bjöd på nybakta sockerbullar till 11-kaffet! Det verkar som att det automatiskt sätts en bulldeg när hon passerar köket. Inte många dagar i veckan som INTE bakar.....



Åh, visst är det ljuvligt med tiden vi har framför oss, med fika och grillning i trädgården!

Mina kära svärföräldrar! Dom är verkligen en välsignelse när man nu skall driva en hel hästgård! Svärfar är en riktig arbetsmyra. Han är uppe först på gården och eldar i pannan, och den som lägger sej senast..... efter att ha eldat i pannan.... Däremmellan är han inte stilla mer än när han äter. Han sköter all ved, lagar trasiga saker till tjejerna i stallet, kör bort hästskit från gödselstacken, samtidigt som han bygger ut deras lilla stuga som syns i bakgrunden. Jag vet inte hur vi hade klarat oss utan honom!

Imorgon skall jag åka till Sigtuna och visa delar av min kollektion i butiken jag skrev om i fredags. Tänkte att jag sparar bilderna därifrån tills jag varit där. Vi hörs!





1 kommentarer:

hem sa...

Ser gött ut!
:)

Skicka en kommentar