torsdag 26 augusti 2010

Förnyelse och änglahyss!

Haha, hittade just en liten "justeringsgrej" på min dator, så nu kan jag fixa till mina bilder lite! Det var ju på tiden må jag säga! Tänk att funktionen har funnits där hela tiden, utan att jag vetat! Känns ju VÄLDIGT rätt med svartvitt, eller hur......;-)

Idag har jag provat lite nya ideèr i ateljèn. Jag har mina planer på att utöka sortimentet, dock med TWAJS-tänket på återvinning så klart. Det kan bli riktigt bra!

Så har jag just skickat ut sonen min på ett litet "änglahyss"! Vi har, ända sedan barnen varit små, försökt lära dem att inte bara tänka på sej själva, utan ge vidare av det goda man har fått i livet. Helt enkelt göra någon glad, utan tankar på att få nåt tillbaka! Ibland har vi gjort det tillsammans med barnen, tex lagat en stor gryta mat och överraskat någon som vi vet behöver uppmuntran. Så nu är lillebror ute och mockar i stallet åt stora syster, som är suuuperförkyld och hängig. Visserligen kom han inte på "hysset" själv, men storasyster blir nog glad iaf, när hon kommer från skolan! Det viktigaste är ju att lära sej tänket, och på så sätt motverka det egoistiska tänkandet som präglar samhället idag! Har du någon i din närhet som kan behöva ett änglahyss idag!?

1 kommentarer:

Unknown sa...

Så bra!! Detta vill jag efter:)
Lav Annaleena

Skicka en kommentar