söndag 14 juni 2009

Lovprisningen fortsätter....

Här har världens bästa pappa och äkta make tagit bild på sin familj. Det var i "Kungsan" för ett par månader sen. (vi är inte fullt så bleka nu=) Hade tänkt lägga in några gamla bilder på honom och barnen. Men regnet fullständigt vräker ner, så jag orkar inte springa över stallgården, upp på kontoret för att leta reda på våra fotoalbum som ligger nerpackade där......Får bli en annan dag när jag är frisk!
Jamen det var ju så roligt att få hylla Mackan, så jag fortsätter:
Jag tror allvarligt att han är den mest perfekta pappan åxå! Inte att han alltid tar rätt beslut eller säger rätt saker, men han har alltid varit så engagerad i deras liv. Få barn är så "lekta med" som våra 3. När dom var små kom han hem från jobbet vid 16-tiden, sen lekt han med dem oavbrutet tills det var läggdags. Näe, det är faktiskt ingen överdrift eller minnet som gör det mer skimrande än det var. Oj, va dom har LEKT genom åren! Ofta olika rollekar där man klädde ut sej och inte sällan drog iväg ut på allehanda upptåg.....(undrar vad våra grannar har tänkt?) När det var läggdags så var det oftast egen-på-hittade-sagor som gällde. Karaktärer som dom fortfarande minns =) På morgnaran hittade jag ofta Mackan och alla 3 barnen i samma ENKELSÄNG i nåt barnrum, sovandes som små grisar. "jag tänkte bara att du skulle få sova ostört, så jag lade oss här" Jag blir faktiskt tårögd där jag sitter i min morgonrock, när jag tänker på hur osjälvisk han varit/är genom åren! Därför säger jag ofta till Noah att han skall ta efter sin pappa och bli en lika fantastisk äkta man!
En annan sak som jag beundrar hos min man, är hans totala hängivenhet till Gud och hans förtröstan på honom! För honom är INGET omöjligt för pappa Gud! Det är nog en stor anledning till att vi fått bevittna så många mirakler genom våra år tillsammans. 
Fortsättning följer, men du måste inte läsa om du inte orkar eller vill =) 

Kram så länge!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi läser gärna om Mackan! Både Micke Åberg och jag ÄÄÄlskar honom. Vi tycker båda att ni är kanon - underbara och fantastiska människor! Vi vill alltid finnas där för er.

Erica sa...

Du och din familj är fantastiska... och snyggast! :)
Tråkigt att jag inte kan hänga hos er längre. Jag blir så glad av er allihopa. Längtar tills ni kommer till Varberg, då kommer jag och fikar med er ute på södra Näs! Saknar er redan!

//Erica

Skicka en kommentar