måndag 16 januari 2012

Osynliga vänner till Nepal!


Idag har jag varit hos Jenny på Invisiblefriend och hämtat 180 trasdockor! Dem skall jag ha med mig till de 4 flickhemmen när jag åker på söndag! Jag fick höra idag att man köpt loss 17 flickor till i helgen, från prostitution, i en bergsby utanför Kathmandu. Så nu har de fått flytta in på det fjärde hemmet och fler dockor packats!  Hälften "Mercy" och hälften "Joy". Och en "Fighter" till en av personalens barn som är pojke. Hör av dig till Jenny om du vill vara med och finansiera denna sändning! Det behövs många nya "osynliga komipsar" här hemma i Sverige! Det gör du genom att köpa kompisen till en eller flera av dessa Invisiblefriends som nu reser med mig till Nepal. Ojojoj! Nu börjar jag verkligen fatta att jag skall åka snart! Yey!

Jenny, som är en van osynligvändistributör, har rest en hel del och levererat dockor bla till Thailand, Kambodja och Kurdistan. Här tejpar hon fast handtagen på väskorna, så att  de som lastar bagaget inte skall slita sönder dem, när väskorna kastas iväg. Smart! Förutom dockorna så skall jag även ta med lite babykläder till en baby som föds där i maj. Eftersom man lindar babysarna direkt när de föds i Nepal, så är det svårt att få tag på riktiga babykläder. Det kommer inte bli mkt som får plats till mig själv;) Men vad gör det!? Bara tandborsten får plats så....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar